ET
Helistame tagasi 53870751

Kui tähtis on rehvirõhu kontrollimine?

Kui tähtis on rehvirõhu kontrollimine?

Autojuhid teavad, et rehvirõhu näitajate kontrollimine on tähtis nii auto ekspluateerimisohutuse tõstmiseks kui ka rehvide ühtlaseks kulumiseks. Keskmise klassi autode rehvirõhu näitajad peavad olema võrdsed vähemalt 2 atmosfääriga eesmisel rehvipaaril ja 2.2 atmosfääriga tagumisel paaril…

Näidatud parameetritest mitte kinnipidamisel kuluvad rehvid enneaegselt ja ebaühtlaselt, rehvid kuumenevad üle. Kõik see muudab auto juhitavuse raskemaks ning vähendab liiklusohutust.

Ohtlikud on ka ülerõhuga rehvid. Rehvide ja teepinna vahelise haardumise pind väheneb märkimisväärselt, koormus nihkub rehvide keskmisele osale, mis võib kaasa tuua kiirenenud kulumise, pikenenud pidurdusteekonna, pikijuhitavuse halvenemise.

Kõik koos võivad need faktorid viia ohutuse ja Teie auto juhitavuse tõsise langemiseni ning olla avariiolukorra tekkimise põhjuseks.

Rehvirõhu mõõtmine ei ole keeruline protseduur. Rõhku saab mõõta igas rehvide monteerimise punktis või iseseisvalt manomeetri abil. Enne rõhu mõõtmist peab laskma rehvidel jahtuda. Kaasaegsemate autode konstruktsiooni on paigaldatud automaatne rehvirõhu mõõtmine, info näidatakse armatuurlaual.

Madala rehvirõhu korral ei tasu venitada rehvide pumpamisega. Kui varem oli see protsess üpris keeruline, kasutades käsipumpa, siis tänapäeval ei ole see sugugi raske. Rehve saab pumbata tanklates, rehvide monteerimise punktides või tehnilise hoolduse punktides.

Veelgi parem on alati endaga kaasas kanda väikest kompressorit, mis töötab pardavõrgust ning lubab pumbata rehve vajalike parameetriteni. Autokompressorite valik on suur, kuigi erilist vahet neil ei ole.

Kui tähtis on rehvirõhu kontrollimine? veebileht http://autojournal.su/
rehvirõhu

Enamus neist on toodetud Hiinas, kuigi võivad seejuures kanda mõne tuntud euroopa või ameerika brändi nime. Reeglina ei ole need seadmed kallid ning neid saab soetada iga autojuht.

Spetsialistid soovitavad soetada kompressoreid, mille maksumus ületab tuhat rubla, kuna odavamad tooted ei ole reeglina piisavalt vastupidavad. Lisaks on kallimad kompressorid võimelised mitte ainult sõiduautode rehvide pumpamiseks, vaid ka raskemate maasturite ja väiksemate veoautode rehvide pumpamiseks.

Oma konstruktsiooni poolest saavad kompressorid olla nii kolbpumbad kui ka vibropumbad. Kõige tõhusamad on kolbpumbad, mida saab kasutada igasuguste rattatüüpidega, vibropumpasid kasutatakse aga väiksema suurusega rehvide pumpamiseks.

Kõige õigem on aga aja ja võimaluse olemasolul usaldada see protsess spetsialistide kätte, kes mitte ainult ei pumpa teie auto rehvid täis, vaid ka olemasolevate seadmete abil viivad need vajalike parameetritega vastavusse.

Viimased saabumised