ET RU
Helistame tagasi 53870751

Rehvirõhk: kuidas õigesti mõõta?

Rehvirõhk: kuidas õigesti mõõta?

Rehvimontaaž on keeruline protsess, mis nõuab lisaks kõrgele kvalifikatsioonile ka tähelepanu pööramist detailidele, näiteks õigele rehvirõhule. Selle aspekti alahindamisel võivad olla tõsised tagajärjed liiklusohutusele, sest vale rõhk võib põhjustada mitmeid probleeme alates rehvide ebaühtlasest kulumisest kuni avariiohu suurenemiseni.

Soovitav rõhk on märgitud sõiduki kasutusjuhendis ja spetsiaalsetes kohtades, näiteks uksel või kütusepaagi kaanel. Oluline on meeles pidada, et see parameeter võib olla esitatud erinevates mõõtühikutes, seega peaksite selle kontrollimisel olema tähelepanelik. Rehvirõhu regulaarne kontrollimine, soovitavalt vähemalt kord kahe nädala jooksul, aitab säilitada optimaalset liiklusohutust.

Õige rehvirõhk tagab mitte ainult ohutuse, vaid ka sõidumugavuse. See aitab vähendada kütusekulu, pikendada rehvide tööiga ja parandada аuto juhitavust. Raskete lastide vedamisel või ebatasasel maastikul sõitmisel võib osutuda vajalikuks rehvirõhu muutmine ja sel juhul on soovitav nõu pidada professionaalidega.

Milles seisnevad rehvirõhu kontrollimise iseärasused ja nüansid?

Õigel rehvirõhul on liiklusohutuses ülioluline roll. Selle parameetri täpse kontrolli tagamiseks tuleb järgida teatud protseduure. Üks põhipunkte on rehvirõhu mõõtmine. Soovitav on seda protseduuri läbi viia alles siis, kui rehvid on jahtunud, kuna kuumenenud rehvid võivad nende sees oleva õhu paisumise tõttu anda moonutatud näidu. Samuti tuleks vältida pikka aega päikese käes olnud rehvide rõhu kontrollimist, et vältida näitude täiendavat moonutamist.

Selleks, et rehvirõhku õigesti mõõta, tehke läbi mõned lihtsad sammud. Kõigepealt keerake lahti mõlema rehvi ventiilikork, seejärel mõõtke rõhk manomeetriga, veendudes, et õhk selle protseduuri käigus rehvist ei väljuks. Võrrelge saadud andmeid soovitatud väärtusega. Oluline on meeles pidada, et rehvirõhk ühel teljel peaks olema ühesugune, kuigi esi- ja tagarataste vahel võib olla lubatud erinevusi. Kui rõhk ei vasta soovitatud väärtustele, võite juurde pumbata, või vastupidi, klapile vajutades õhku välja lasta.

Mitte vähem oluline on pärast rõhu kontrollimist ventiilikork tihedalt kinni keerata. See väike toiming aitab kaitsta ventiili saastumise eest ja hoida õhku rehvi sees. Kui kork on kadunud, peate selle võimalike probleemide vältimiseks kohe uuega asendama. 

close-up of a car tire

Kuidas mõjutab temperatuur rehvirõhku?

Koormatud rehvid kuumenevad sõidu ajal või päikese käes, mis toob kaasa nende sees oleva õhu paisumise ja selle tulemusena rõhu tõusu. Seda on oluline meeles pidada, et vältida valest rehvirõhust tingitud ootamatuid olukordi teel.

Eksperdid märgivad, et olemas on temperatuuri parandustegur, mida tuleb arvesse võtta rõhu kontrollimisel erinevates  tingimustes. See on ligikaudu 0,1 baari iga 8 °C temperatuurimuutuse kohta. Selle teguri paremaks mõistmiseks toome näite: kui teie garaažis on temperatuur mõnusalt +20 °C, väljas aga -20 °C, siis on vahe 40 °C. Tegurit arvesse võttes leiame, et rõhk rehvides võib muutuda 0,5 baari võrra. See teave on äärmiselt oluline, eriti talverehvide puhul, kuna õigel rehvirõhul on hea haarduvuse tagamisel oluline roll.

Seetõttu on probleemide vältimiseks ja ohutuse tagamiseks maanteel soovitav regulaarselt kontrollida rehvirõhku, eriti hooajaliste temperatuurimuutuste ajal. See võimaldab teil säilitada rehvide optimaalsed töötingimused ja parandada teie sõitude ohutust.

Kas parda rehvirõhumõõtureid tasub usaldada?

Küsimus sellest, kas parda rehvirõhumõõtureid tasub usaldada, on oluline sõidu ohutuse ja mugavuse tagamiseks. Pardamõõturid pakuvad võimalust kontrollida rehvirõhku otse sõiduki salongist, mis võib tunduda mugav ja praktiline. Kuid paraku on ka sellel nagu mis tahes muul tehnoloogial oma kitsendused ja puudused.

Esiteks ei pruugi pardamõõturite mõõtmistäpsus alati olla ideaalne. Selliste tegurite nagu ümbritseva õhu temperatuur, andurite vanus ja seisukord ning välismõjud võivad põhjustada ebatäpseid näite. See võib viia rehvirõhu ala- või ülehindamiseni, mis omakorda võib mõjutada sõiduohutust ja rehvide kulumist.

Lisaks sellele ei anna pardamõõturid tavaliselt teavet rehvide hetkeseisukorra, näiteks nende kulumise või vigastuste kohta. See tähendab, et isegi kui teie rehvide rõhk näib pardamõõturi näitude järgi normaalne, võivad rehvid ise nõuda tähelepanu või vahetamist.

Siiski, vaatamata nendele kitsendustele, võivad pardamõõturid olla kasulikud vahendid rehvirõhu regulaarseks jälgimiseks sõidu ajal. Need võivad aidata juhtidel kiiresti tuvastada suuri rõhumuutusi ja hoiatavad võimalike probleemide eest.

Viimased saabumised