ET RU
Helistame tagasi 699 1458
23 ja 31 detsembril oleme avatud 9:00-17:00
 |  24-26 detsembril, 01 jaanuaril - suletud

Kuidas auto talveks ette valmistada?

Kuidas auto talveks ette valmistada?

Kuidas auto talveks ette valmistada?

Kuigi meie maal on ilmastikuolud külmal aastaajal muutunud leebemaks ja mugavamaks ning autod üha täiustuvad, tasub olla valmis negatiivseteks temperatuurideks. Märkimisväärsete külmade, lumesaju, totaalse niiskuse ja kiiresti saabuva hämaruse korral ei  pane end proovile mitte ainult juht, vaid ka auto.  Millele tuleks tähelepanu pöörata, et autot oleks ka talvel turvaline ja mugav kasutada?

 

  1. Rehvid
    See on sõiduki talvevarustuse kohustuslik element. Pidage meeles, et suverehvide asendamiseks talverehvidega ei tohiks te esimest lumesadu oodata. Rehvivahetuskohta minek on vajalik, kui keskmine päevatemperatuur langeb alla 7 ° C. Sellistes oludes tagavad talverehvid suverehvidega võrreldes suurema ohutuse kuival ja märjal asfaldil.

 

  1. Kojamehed ja pesuvedelik
    Kojamehed on autodetailid, mille me talveks ettevalmistusi tehes sageli unustame. Samal ajal mõjutavad need kaks pealtnäha ebaolulist asja märkimisväärselt teie ohutust sõidu ajal. Talvel täidavad harjad olulist ülesannet – teevad pidevat tööd optimaalse nähtavuse tagamiseks. Kui need ei tööta tõhusalt, koguneb klaasile määrdunud vesi ja mustus, mis vähendab märkimisväärselt nähtavust, eriti pimedal ajal. Seetõttu soovitatakse enne talve saabumist klaasipuhastid vahetada uute vastu. See väike kulutus suurendab oluliselt mugavust ja ohutust. Ärge unustage sisse valada ka talvist klaasipesuvedelikku

 

  1. Jahutussüsteem
    Vastupidiselt levinud arvamusele on talvel jahutussüsteem sama oluline kui suvel. Jutt on vedelikust, mis on radiaatoris. Sellel peaks olema kindel külmumistemperatuur – 37 ° C alla nulli. Kahjuks kaotab jahutusvedelik aja jooksul oma omadused ja külmumistemperatuur tõuseb. Ükskord pärast külma ööd võite märgata, et külmunud ja mahult suurenenud vedelik on mootorile tõsiseid kahjustusi tekitanud. Sellise olukorra vältimiseks ei tee sügise lõpus paha jahutusvedeliku külmumistemperatuuri mõõta. Seda saab teha spetsialiseeritud teeninduses.

 

  1. Aku
    Absoluutselt kõik autod – nii uued kui vanad – vajavad käivitamiseks usaldusväärset akut. See võib siiski omanikku madalatel temperatuuridel alt vedada. Kui õues on pakane (umbes -18 ° C), võib aku maht poole võrra väheneda. On oht, et sellistes tingimustes keeldub kulunud aku (5-aastane või vanem) teile allumast ja siis on käivitamine võimatu. Sel põhjusel peaks enne talve saabumist tegema aku laadimistesti ja mõõtma voolu puhkeolekus.

 

  1. Täiendavad meetmed.
    Tasub mõelda vaipmattide asendamisele kummimattidega, mis ei ima niiskust. Veel üks oluline ülesanne on hoolikalt kontrollida kere seisukorda ja kaitsta seda võimalike kahjustuste eest, kuna kokkupuude maanteesoola ja niiskusega võib põhjustada korrosiooni. Kontrollige tulesid – talvel kasutatakse neid eriti sageli.

Viimased saabumised