ET
Helistame tagasi 699 1458

Mida teha, et säästa kütust?

Mida teha, et säästa kütust?

Mida teha, et säästa kütust?

Kütusehinnad kasvavad poliitiliste, majanduslike ja muude faktorite tõttu iga päevaga aina rohkem. Seepärast iga autojuhi peas on kindla koha peal kütuse säästmise küsimus. Kuid see küsimus vaevab mitte ainult autojuhte. Paljud Euroopariigid nagu näiteks Saksamaa, Suurbritannia, Prantsusmaa ja muud, on mures suurlinnade ökoloogia pärast…

Kavas on piirata või täielikult keelata raskeveoautode ja maasturite sissesõitu pealinnadesse ja suurematesse linnadesse. Juhul, kui selline seadus vastu võetakse, on paljudele sellistele transpordivahenditele sissesõit linnadesse täielikult keelatud, kuid mõnedele lubatakse sissesõitu ja liiklemist tasulisel alusel.

Tänapäeval koguvad sisepõlemismootoriga sõiduvahendite seas aina rohkem populaarsust väikesed ökonoomsed väikeautod. Euroopa võimud stimuleerivad nõudlust nende autode järele, kehtestades erinevaid maksusoodustusi selliste autode omanikele.

Neile, kes aga ei soovi minna lahku enda võimsatest autodest, on spetsialistid välja töötanud mitmeid reegleid, mis lubavad säästa kuni 20% kütusest. Järgnevad mõned kõige huvitavamad soovitused:

Liikumist peab alustama kohe, kui tahhomeetri näit on lõpetanud kõikumise ehk siis, kui mootoripöörded on saavutanud konstantse suuruse. Ei tasu oodata mootori täielikku soojenemist, kuna kõik kaasaegsed mootorid on varustatud süsteemiga, mis lubab mootoril tõhusalt soojeneda ka sõitmise ajal.

Võimalusel püüdke vältida pikaajalisi kiirendamisi esimesel käigul, lisaks püüdke vahetada käike üle käigu. See tähendab, et juhul, kui olete hästi kiirendanud kolmandal käigul, saate kohe minna üle viiendale käigule, neljandat käiku võite julgelt vahele jätta.

Kui peatus valgusfoori ees, ummikus või mõnel muul põhjusel ületab 30 sekundit, on mõtet mootor välja lülitada.

Märgatavat säästmist soodustab ka mootoriga pidurdamine, sest kaasaegsed mootorid on varustatud süsteemiga, mis blokeerib kütuse edastamist mootorisse, kui pidurdamiseks minnakse üle kõige madalamale käigule.

Rahulik sõiduviis mõjub kütuse säästmisele samuti soodsalt. Püüdke vältida järske kiirendamisi ning võimalusel järske pidurdamisi. Lisaks kütuse säästmisele, jäävad heasse seisukorda ka rehvid ja pidurdussüsteemi elemendid.

Mõõduka kiirusrežiimi (kuni 90 km/h) järgimine, lubab säästa kuni kolm liitrit kütust iga läbitud 100 kilomeetri kohta, seda võrreldes sõitmisega üle 120 km/h.

Sõites koormamata autoga saab veidi kütust säästa, kui suurendada rehvirõhku kõigest 0,5 bar-i võrra.

Võimalusel viige konditsioneeri, kliimakontrolli ja muude energianõudlike seadmete kasutus miinimumini. See märgatavalt vähendab mootori koormatust ning sellele vastavalt ka kütusekulu.

Suurenenud automass soodustab kütuse liigset kulu, seepärast võtke pagasiruumist välja kõik ebavajalik. Mida väiksem mass, seda väiksem kütusekulu.

Järgige eelmainitud lihtsaid reegleid ning saate märkimisväärselt vähendada enda kütusekulu ja säästa ümbritsevat keskkonda. Head teed!…

 

Lugupidamisega

Teie NP Autod

Viimased saabumised