ET RU
Helistame tagasi 53870751

Pereauto. Milline see peab olema.

Pereauto. Milline see peab olema.

Tänapäeval pole auto enam ammu mingi luksus, vaid vajadus – aitab see ju aega mõistlikult kasutada. Eriti terav vajadus auto järele on lastega perekonnas. Võimalus viia lapsed kooli, lasteaeda või huviringi, tuua toiduaineid, sõita terve perega suvilasse või maale sugulaste juurde – see pole täielik loetelu kõigest sellest, milleks autot vaja läheb.

Auto pole just kõige odavam ost, mistõttu tuleb sellesse suhtuda vastutustundlikult. Igaühel on oma valikukriteeriumid. Ühed eelistavad kindlat marki, teised pööravad tähelepanu mootori võimsusele või käigukasti tüübile. Väga oluline on kere tüüp ja selle suurus. Eelistust mõjutab ka maksumus. Kuid kõige olulisem tegur on ostu eesmärk.

Kuidas siis see õige pereauto valida? Millised valikukriteeriumid peavad olema otsustavad?

Turvalisus
Pereauto peab olema varustatud kaasaegsete turvasüsteemidega. Üks kõige tõhusamaid vahendeid on turvavöö. See ei peaks olema ainult juhi ja ta kõrvalistuja, vaid ka teise ja kolmanda rea reisijate jaoks.

Paljud autod on varustatud turvapadjasüsteemidega. Pereautos peaks neid olema vähemalt kuus. Turvapadjad kaitsevad õnnetuse korral reisijaid ja autojuhti vigastuste eest.

Väikse lapsega perekonnale mõeldud autos peavad turvavöödega varustatud turvatooli jaoks  olema spetsiaalsed kinnitused.

Juhi ja reisija istmetel peavad olema aktiivsed  peatoed.

Mugavus
Juhi mugavus mõjutab ohutust. Mugav juhiiste, mitmefunktsiooniline rool, mugavalt paiknev armatuurlaud võimaldab rohkem tähelepanu pöörata teele, mitte autole.

Soovitav on, et pereauto oleks varustatud kliimakontrolliga või vähemalt kliimaseadmega. Soojendusega istmed suurendavad  talvist sõidumugavust.

Tagaistmed peaksid olema avarad ja mugavad nii lastele kui ka täiskasvanutele.

Mugavuse huvides on oluline, et salongis oleks palju panipaiku (taskuid, laekaid, nišše) vajalike pisiesemete hoidmiseks sõidu ajal.

Kere tüüp
Pereauto valikul on oluline, et sel oleks ruumikas pagasiruum. Igal keretüübil on nii eeliseid kui puudusi.

Luukpäraga autodel on hea manööverdusvõime ja kompaktsuse tõttu täiendav turvalisus võrreldes teiste keretüüpidega. Pagasiruumi ava võimaldab transportida suurekogulisi  veoseid. Nende autode peamisteks puudusteks on siiski puudulik müraisolatsioon ja kere pikaajaline soojenemine talvel, suhteliselt väiksemahuline pagasiruum.

Sedaani salong soojeneb kiiremini ja pagasiruumi avamisel ei toimu soojuskadu. Lisaks leevendab see tõukeid tagantpoolt. Kuid isegi ruumikas pagasiruum ei võimalda suurekoguliste esemete transportimist.

Universaalidel on suure kaalu tõttu suurem stabiilsus. Ruumika pagasiruumi  suur ava, võimalus muuta salongi – need on auto peamised eelised. Puudused on samad mis luukpäraga autodel.

Suure pere jaoks on väikebussid ja mahtuniversaalid parimad, sest neil on kuni 7 istekohta ja mahukad pagasiruumid. Kuid üpris suured mõõtmed vähendavad manööverdusvõimet.

Linnamaasturite (crossover) ja maasturite peamised eelised on suurem läbitavus, avar pagasiruum, ruumikas salong. Kuid neil autodel on suur kütusekulu, kallis hooldus ja remont.

Viimased saabumised