ET
Helistame tagasi 53870751

Manuaal või automaat?

Manuaal või automaat?

Auto soetamisel tekib paljudel autojuhtidel küsimus, kas osta auto manuaal- või automaatkäigukastiga. Miks tekib käigukasti valimisel nii palju küsimusi, ning millega peab arvestama selle valimisel? Alustame manuaalkäigukastist…

Sellise käigukasti struktuuri kuulub sidur. Käigu vahetamiseks on vaja siduripedaal alla vajutada, käik vahetada ning seejärel sidur uuesti üles tõsta. Uutes autodes toimub käiguvahetus sujuvalt, siduri tööd ei ole tunda.

Käigukasti kangil on selged sooned, n-ö rajad, mille järgi kang liigub. Kuid aja jooksul nende soonte piirjooned kuluvad, mida võib tihtipeale selgesti tunda, ostes juba kasutatud autot.

Aja jooksul halveneb ka siduri töö, mispärast käikude vahetamise sujuvus väheneb. Tihtipeale käigukasti parandada ei saa, parem on see täiesti välja vahetada. Praktikas juhtub seda siiski harva.

Kuid sidurit ennast parandatakse juba tihedamini. Praktika on näidanud, et siduri detailide vahetamine kõrvaldab puudusi, kuid mitte täielikult. Niisiis tuleb välja, et sidurit on samuti parem täielikult vahetada. Vahel võib see maksta üpris palju.

Kuid kõige selle juures on manuaalkastiga tunda täielikku võimu enda auto üle, mida ei saa just öelda sõites automaatkastiga. Lõppude lõpuks tuleb ka välja, et manuaali hooldamine on odavam ning tihtipeale ei ole mehaanika kapriisne. Siiski peab kasutatud autot soetades olema väga tähelepanelik.

Vahel on raske kindlaks määrata, et käigukasti või siduriga on midagi valesti. Seda võib aga hiljem kahetsema hakata. Veel üheks miinuseks võib pidada sõitmist linnavälistel teedel. Võib tekkida palju üleliigseid toiminguid, seda eriti kui ollakse algaja autojuht, sest siis võib kõik tunduda väga raske ja juht muutub närviliseks.

Plussiks on aga see, et meie lumistel teedel on parem kasutada manuaalkäigukasti, sest sellega saab hanges „puksida“, mida automaatkastiga teha ei tohiks. Lisaks võib manuaalkastiga pukseerida teisi transpordivahendeid.

Nüüd vaatleme automaatkasti plusse ja miinuseid. Paljud ütlevad, et automaatkastiga lihtsalt istud ja sõidad ning nii ju ongi: istud, vajutad piduripedaali, viid käigukasti kangi „D“ olekusse ja sõidad.

Linnas sõitmiseks on see väga mugav. Eriti tunnistavad seda nõrgema soo esindajad. Samuti on see mugav ebaühtlastel teedel. Ei ole vaja pidevalt sidurit alla vajutada, et järjekordsest künkast või august üle saada. Vajutad veidi piduripedaali ning auto sõidab vaikselt edasi.

Mis aga puudutab automaatkasti miinuseid, siis üheks on hooldamise kallihinnalisus. Automaatkasti ei saa parandada, see vajab täielikku väljavahetamist. Vahetamine ei ole aga odav, vahel on lausa kergem osta endale uus auto, kui vahetada vana käigukasti.

Samuti peab käigukasti seisukorda pidevalt jälgima: kontrollima õli taset, sellega ei tohi pukseerida ega lumes ratastel pöörelda lasta hangest välja saamiseks. Siit tuleneb veel üks miinus: rikke korral ei saa sõber või tuttav teie autot pukseerida, sest automaatkastiga autot ei tohi pukseerida, peab kohale kutsuma evakuaatori.

Kaaludes kõiki „poolt“ ja „vastu“ argumente, saate ise otsustada, millise käigukastiga auto teile rohkem sobib…

 

Lugupidamisega

Teie NP Autod

Viimased saabumised