ET RU
Helistame tagasi 53870751

Parimad maasturid 2023

Parimad maasturid 2023

Tänapäeva moodsas automaailmas on ja jäävad maasturid üheks nõutumaks ja vajalikumaks sõiduvahendiks. Seda sorti sõidukite populaarsus on seletatav nende universaalsuse ning võimega hakkama saada igasugustes, ka väga keerulistes oludes alates linnasõidust, kaugetest reisidest, pikkade vahemaade läbimisest ja lõpetades mudaralliga. 2023. aastal keskendusid  paljud autotootjad just maasturite arendamisele ja täiustamisele, et rahuldada tänapäeva autojuhtide vajadusi ja nõudlust.

Tänaseks on maasturist kujunenud mitte lihtsalt liiklusvahend, vaid staatuse ja elustiili sümbol. Lisaks suurepärasele jõudlusele ja võimele toime tulla raskel maastikul, pakuvad tänapäeva linnamaasturid ka kõrgema klassi sedaanidega võrreldavat luksust ja mugavust.

 

2023. aastal hakati linnamaasturite disaini ja funktsionaali lisama uusi tehnoloogiaid ja insenertehnilisi lahendusi, mis teevad sõidukid nutikamaks, keskkonnasõbralikumaks ning autojuhtide ja reisijate jaoks ohutumaks. Hübriid- ja elektriliste linnamaasturite arendamist juhib soov vähendada kahjulikku keskkonnamõju ja muuta selle klassi sõidukid tuleviku väljakutsetele vastupidavamaks. Enim nõutud on siiski just möödunud aastatest pärit mudelid, mis kasutavad kütuseks bensiini või diislit.

 

2023. aasta on uute mudelite poolest rikas ja enamus neist on kiiresti saanud hittideks. Aga millised maasturid on olnud viimastel aastatel kõige populaarsemad ja milliseid mudeleid on enim eelistatud? Sellest nüüd räägimegi.

Maasturite esiviisik 2023

Maasturite läbivusvõime ja suurus on just need omadused, mida fännid nende autode juures nii väga armastavad. Kuigi uusimad tehnoloogiad asendavad suuri mootoreid järk-järgult energiasäästlikumate ja keskkonnasõbralikumate vastu, siis ei kipu see trend eriti hoogu koguvat.

2023. aasta maasturite esiviisikusse kuuluvad autod on parim valik keeruliste maastike läbimiseks ja need on välja valinud autohuvilised ise. Järgnevalt vaatame, millised mudelid on pälvinud maasturisõprade lemmiku tiitli.

Land Rover Defender

Edetabeli esinumber Defender on tõestanud, et saab hakkama kõigega, suutes laskuda umbes 40-kraadisest kallakust. 291 mm kliirensi ja reguleeritava kõrgusega õhkvedrustusega sõidukil on kõik vajalikud omadused igasuguste maastike läbimiseks. See auto saab suurepäraselt hakkama teiste autode jaoks läbipääsmatutes kohtades sõitmisega ning õigesti valitud ülekanderežiim võimaldab järgida valitud trajektoori. Erinevalt eelmistest lihtsa nelikveo süsteemiga versioonidest on praegune põlvkond varustatud patenteeritud Terrain Response süsteemiga, mis võimaldab isegi algajatel maastikul raskeid takistusi ületada.

Land Rover pakub Defenderile erinevaid mootoreid: nelja-, kuue- ja kaheksasilindrilisi. Oluline on ära märkida neljasilindrilise mootoriga hübriid P400e, aga ka täielik üleminek kuuesilindrilistele diiselmootoritele. Tippversioon P525 V8 pakub mõistagi võimsust ja välimust, kuid ka D300 diiselmootor oma suure pöördemomendi, ökonoomsuse, hea juhitavuse ja elegantsuse kombinatsiooniga on nutikas valik vaatamata kahtlaselt soodsale hinnale. Neile, kes hindavad tõhusust ja elavad linnas, võib olla tõeline leid P400e hübriid, mille avaldatud sõiduulatus elektri toel on 44 km.

Jeep Wrangler

Jeep Wrangler on maastikusõidu ja eheda stiili sümbol, mida harva muutma kiputakse. 2018. aastal esitletud uusim põlvkond on aga muutunud mugavamaks ja funktsionaalsemaks kui iial varem. Iseloomulik disain ümmarguste esitulede, kuulsa seitsme ribiga iluvõre ja kandilise kujuga on siiski jätkuvalt muutumatuks jäänud ning need tunnused on juba teise maailmasõja ajal kasutusel olnud esimestest Willys MB džiipidest saati endiselt äratuntavad.

Salong on muutunud avaramaks ja nii öelda «edevamaks», mis sobib paremini kokku auto varasemast kompaktsema mootori tõhususe ja parema juhitavusega (seda muidugi mööndustega).

Wrangler on ja jääb muidugi kõvaks sõnaks ka maastikul, eriti Rubiconi lühikese raami, difrilukkude, mudarehvide, erivedrustuse, karterikaitse ning muljetavaldavate tõusu- ja laskumisnurga näitajatega.

Wrangler pole linnasõiduks kindlasti nii mugav kui näiteks Land Rover Defender, aga nende kahe iseloom ja juhtimise maneer on ka erinevad nagu öö ja päev. Maanteel veidi vähem stabiilne, aga särtsakama rooli ja autole omase «karmusega» kindlustab Wrangler juhile ja reisijatele unustamatuid elamusi. Kui armastate autosid, millel saate aknad lahti kerida ja tunda, kuidas tuul juukseid sasib, on Wrangler teie valik.

Toyota Land Cruiser

Veel üks ikoon maasturite maailmas on Toyota Land Cruiser, mis esindab oma  jämeda raami ja massiivse välimusega vanu väärtusi. Land Cruiser on kõrgeid hindeid teeninud oma pukseerimisvõime, veest päästmise ja ka eriti raske maastiku läbimise eest. Põhikomplekt on jätkuvalt väga soodsa hinnaga ja selle võib kergesti ära tunda terasvelgede järgi. Sõiduautode kolmeukselised versioonid ei jää hinna poolest palju alla, aga viieukselised Invincible´i mudelid pakuvad rikkalikku varustust ja kuni seitset reisijakohta.

Toyota Land Cruiseriga tulevad soovi korral lisadena kaasa õhkvedrustus ja nahkistmed, aga ei maksa loota, et see oleks sama hästi juhitav kui Audi või Mercedes-Benz maasturid. Siiski on Toyota Land Cruiser maasturite maailmas jätkuvalt tõeline töökindluse ja läbivuse sümbol.

Ford Ranger Raptor

Uue aasta Ford Ranger Raptor on tuntud mudeli evolutsioon, mis on maasturite maailmas ära teeninud au ja kiituse. Ranger Raptori originaalversioon tekitas segaseid tundeid, kuna selle 2,0-liitrine diiselmootor ei vasta alati raami potentsiaalile ja veel vähem suudab osaleda Dakari rallil. Uus versioon aga rahuldab meheliku kire kiiruse ja maskuliinsuse järele, kuna on varustatud 3,0-liitrise V6 turbomootoriga võimsusega 288 hobujõudu.

See muudatus lisab Ranger Raptorile mitte ainult dünaamilisema iseloomu kui on tema eelkäijal, vaid üllatab ka mõne sportsedaaniga võrreldava võimsusega. Uus mootor rõõmustab kõrva ka  vana diiselmootoriga võrreldes mõnusama häälega.

SsangYong Rexton

SsangYong Rexton on täissuuruses maastur neile, kes hindavad hinna ja kvaliteedi õiglast suhet. Varem Rexton luksusliku disainiga silma ei paistnud, uus versioon aga näeb välja rafineeritum, säilitades samal ajal oma tõelise 4×4 iseloomu. Selle mudeli puhul ootavad teid seitse istekohta, raamkonstruktsiooniga kere, mehaaniline nelikvedu koos võimalusega madalaks blokeerimissüsteemiks, elektrooniline laskumiskontroll ja 2,2-liitrine diiselmootor võimsusega 201 hobujõudu. Ja kõik see alates teisest varustustasemest hinnaga alates kolmekümnest tuhandest.

Maanteel võib raamkonstruktsiooniga kere läbi aukude ja konarlikul teel sõites tunduda jäik, kuid oma suuruse kohta saab Rexton üsna hästi hakkama ning mootor ja käigukast täidavad oma ülesandeid väärikalt.

Tõsise maastikusõidu jaoks ei pruugi painduvad terasvedrud ja mõnel juhul üle 20-kraadise kliirensinurgaga auto olla kõige optimaalsem variant. Kuid kui teie sinna ja tagasi sõitmine toimub peamiselt trassidel ja põldude vahel ning soovite suurt, aga samas säästlikku sõidukit, väärib Rexton tähelepanu.

Eelnimetatud sõidukid pole mitte ainult maasturimaailma ikoonid, vaid ka võimekad sõidukid igapäevaseks kasutamiseks. Kui teile meeldib elada metsade ja mägede vahel ja  te otsite enam-vähem «tsiviliseeritud» autot, sobivad loetletud mudelid ideaalselt teie plaanidega.

Viimased saabumised