ET RU
Helistame tagasi 53870751

Millist ohtu kujutab pakane autole?

Millist ohtu kujutab pakane autole?

Millist ohtu kujutab pakane autole?

Iga kogenud juht mõistab, et auto kvaliteetne ettevalmistus külmal ajal kasutamiseks on selle korrektse töötamise tagatis. Talv oma karmide katsumuste, külmakraadide ja ettearvamatute ilmastikutingimuste näol muutub perioodiks, mil pannakse proovile mitte ainult juhi närvid, vaid ka kõigi sõiduki süsteemide töökindlus. Madalad temperatuurid kujutavad endast palju ohte, mis võivad kahjustada sõiduki erinevaid komponente ja tekitada kasutamise käigus tõsiseid probleeme. Just nendest edasi räägimegi.

Kuidas mõjub pakane teie autole?

Talvel, kui loodus esitab autojuhtidele väljakutseid, muutuvad tänavad ja teed jää, lumehangede ja lumepudruga ohtlikuks kadalipuks. Sel perioodil, kui jäine pakane sunnib meid autos külmetama, muutub peamiseks ülesandeks külma mootori käivitamine. Paraku ei ole mootor ainus, mida külm kahjustab.

Rääkides sellest, millist ohtu pakane teie autole kujutab, ei saa mainimata jätta järgmist.

Vedrustussüsteem

Mugava ja ohutu juhtimise tagamisel mängib võtmerolli vedrustussüsteem. Auklikel teedel sõites voolab süsteemis olev vedelik läbi klappide ühest õõnsusest teise, pakkudes tõhusat summutusefekti. Pakasega aga on see hüdrovedelik vastuvõtlik külmumisele, muutudes mõnikord lausa tahkeks. Eriti tundlikud on selle nähtuse suhtes vana tüüpi õliamortisaatorid, mida sageli kasutatakse “pehme” vedrustusega autodel.

Paljud autojuhid võivad külma ilmaga sõitma asudes seista silmitsi vajadusega lohkudest ja löökaukudest läbi sõita. Sellistes olukordades ei jõua külmunud või paksenenud hüdrovedelik väikese kiiruse tõttu klappidest vabalt läbi voolata, mis tekitab neis ülerõhu. See võib lõpuks põhjustada amortisaatorite rikkeid, mida on lihtne visuaalselt kindlaks teha – purunenud amortisaatoritest hakkab õli välja lekkima.

Paraku ei pruugi külmunud amortisaatorid põhjustada ainult väliseid kahjustusi. Külmunud olekusse fikseerunutena lõpetavad amortisaatorid täielikult teekonarustest  põhjustatud vibratsiooni neelamise, andes selle edasi kohtadesse, kus need on kere külge kinnitatud. See avaldab neile kinnitustele liigset koormust, mis võib lõppkokkuvõttes põhjustada nende kulumist ja rikkeid.

Järelikult peaksid juhid arvestama, et amortisaatorid nõuavad külmade ilmadega  sama palju tähelepanu kui mootor ise. Aukude vältimine külmade temperatuuride korral ja abinõude rakendamine hüdrovedeliku külmumise vältimiseks võivad aidata talvisel ajal säilitada amortisaatorite töökindluse ja tõhususe.

Veosild ja käiguvahetussüsteem

Tagaveoliste autode omanikel on oluline mõista, et nende sõidukite veosild, käigukast ja roolireduktor on täidetud spetsiaalse transmissiooniõliga, millel on omadus pakseneda madalatel temperatuuridel, eriti külmal ajal.

Esimestel sõiduminutitel pärast auto käivitamist võib märgata teatud iseärasust. Veosilla poolt kostab sageli müra, mille põhjuseks on õli raskendatud liikumine. Õli paksenemise tõttu võib käiguvahetus olla tavapärasest raskem ja rool veidi tundetum.

Kiired käiguvahetused, äkiline kohaltvõtt ja pidurdamine külma käigukastiga suurendavad oluliselt veosilla, käigukasti ja roolireduktori kulumist, mis on pöördumatu ja aja jooksul võib tekkida tõsisema remondi vajadus.

Seetõttu on esimestel sõiduminutitel soovitatav ülekandesüsteeme hoida, vältides äkilisi manöövreid ja kiireid kohaltvõtte, et vähendada koormust õlile, kuni see soojeneb tööks optimaalse tasemeni. See võib märgatavalt pikendada sõiduki oluliste sõlmede eluiga ja vähendada kulukate remonditööde vajadust.

Pidurisüsteem

Kõvad külmad mõjuvad  laastavalt sõiduki erinevatele komponentidele, eriti vedrustusele ja pidurisüsteemile. Madalatel temperatuuridel määre liigendites ja laagrites külmub, pidurivedelik muutub paksemaks ning pidurikettad ja -klotsid kattuvad jäitega. Kummidetailid, näiteks tihendid muutuvad jäigaks ja võivad külmast praguneda, mis võib põhjustada lekkeid ja kriuksumist.

Karmi pakasega ei ole soovitatav rooli istuda, eriti kui külma on üle -20 kraadi. Sellised ekstreemsed tingimused võivad oluliselt suurendada auto erinevate sõlmede kulumist. Näiteks võib kõigest 50 kilomeetrit sõitu nii madalal temperatuuril võrduda ligikaudu 500 kilomeetri suvise sõiduga.

Kui aga olete siiski paratamatult sunnitud pakasega teele minema, on oluline järgida mõnda lihtsat reeglit, et autot võimalikult vähe kahjustada. Pidurisüsteemi regulaarne kontroll ja hooldus, mootori soojendamine enne sõitu ja ettevaatlik sõit rasketes teeoludes aitavad hoida teie sõiduki heas korras ja vähendada rikete ohtu.

Kuidas vältida probleeme, kui sõitmine miinuskraadidega on vältimatu?

Kui miinuskraadidega sõitu minek muutub vältimatuks, on oluline rakendada abinõusid probleemide vältimiseks ja turvalisuse tagamiseks. Siin teile mõned nõuanded, mis aitavad külmaga toime tulla ja halbu tagajärgi vältida.

  • Mootori soojendamine

Enne sõidu alustamist veenduge, et mootor on piisavalt soojenenud. See aitab parandada mootorit määriva õli tööd ja vähendada komponentide kulumist.

  • Aeglane kohaltvõtt

Alustage kohalt liikumist aeglaselt, vältides järske kiirendusi. Esimesed paar kilomeetrit tuleks sõita madala kiirusega, umbes 40 km/h, püüdes eriti vältida suuri teeauke.

  • Sujuv kiirendus

Vältige järske vajutusi gaasipedaalile, proovige kiirendada võimalikult sujuvalt. See võimaldab teil teekatte tingimustega järk-järgult harjuda.

  • Pidurite kontroll

Olge teadlik piduriketaste ja -klotside jäätumise võimalusest. Alustage pidurdamist aegsasti ja järk-järgult ning vältige järske pidurdusi. Aja jooksul pidurid soojenevad ja kuivavad.

  • Soojenemise ootus

Amortisaatorid, sild ja käigukast saavutavad reeglina vastuvõetava temperatuuri pärast 2-3 km sõitu sirgel ja siledal maanteel. Linnas võib see aga sõltuda teeoludest, seega olge linnakeskkonna liiklusolude suhtes tähelepanelik.

  • Rehvide kontroll

Pöörake tähelepanu rehvide seisukorrale, eriti kui teil on paigaldatud aastaringsed mudelid. Külma käes võivad need kõvastuda ja pidurdusomadused kaotada. Kontrollige regulaarselt rehvirõhku ja veenduge, et rehvid vastavad nõuetele.

Neid lihtsaid soovitusi järgides saate minimeerida riski probleemideks miinuskraadidega sõitmisel ja kindlustada keerulistes tingimustes ohutuma sõidu.

Viimased saabumised